"התנהלותו של אבי ניסנקורן, היא שערורייתית ופופוליסטית"

יוסי אשר 1 Comment on "התנהלותו של אבי ניסנקורן, היא שערורייתית ופופוליסטית"

"איומי שביתה מביאים לתוצאה הפוכה – פוגעים באופן מהותי באמינות התחבורה הציבורית בעיני משתמשיה ומונעים ממשתמשי הרכב הפרטי, המייצר את גודש התנועה בדרך, לעבור לתחבורה הציבורית

יו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן צילום: אורן כהן, דוברות ההסתדרות
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

בהמשך לאיומי ההסתדרות החדשה להשבתת שירות התחבורה הציבורית באגד מה-13/10, לאחר הכרזת סכסוך עבודה בחברה, זאת בשל סירוב המדינה לאשר הגדלת מימון ציבורי לחברת אגד, אמרו היום בארגון 'תחבורה בדרך שלנו', המייצג את נוסעי התחבורה הציבורית בישראל:

"המהלך בו נוקטת הנהלת חברת אגד על חשבון הנוסעים, נובע מחזירות והתנהלות בזבזנית של מונופול שהורגל ליהנות מחוסר תחרותיות והקצאה גורפת של משאבים ציבוריים לטובתו, בצורה של סובסידיות ייעודיות, אך לא הפנים את כללי המשחק המשתנים בעשור האחרון לתחרות ויעילות בתחבורה הציבורית ומצפה להמשך ההתנהלות של 'עוד מאותו הדבר' – קרי: הקצאת משאבים ציבוריים לטובת חברי הנהלת אגד על חשבון כלל הציבור. לשם השגת תוצאה זו, הוא נעזר בהסתדרות החדשה לאיום הורדת השאלטר שבידה – השבתת כ-45% מנפח הנסיעות בתחבורה הציבורית – מה שדווקא מוכיח ומאמת מכיוון נוסף עד כמה נחוצה הייתה כניסת מפעילים נוספים לענף.

התנהלות בעייתית זו, שממשיכה על אף דו"ח חמור של מבקר המדינה על הסכמי הסובסידיות של המדינה עם אגד משנת 2013, לא הייתה מתאפשרת ללא גושפנקה ציבורית מצידו של יו"ר ההסתדרות החדשה, אבי ניסנקורן, ששם מבטחו בקבוצות האינטרסים של חלק מחברי אגד על חשבון הנהגים והמשתמשים התלויים, חלקם משכבות חלשות, הנאלצים להשתמש בתחבורה ציבורית על מנת להגיע לעבודה וממנה ותלויים בה כדי לנהל את שגרת יומם. כל השבתה בהיקפים כאלה, גורמת שיבוש ונזק אדיר שאין ביכולתם להיערך אליו ולהתמודד איתו בהתאם."

מעבר לכך מדגישים בארגון, "איומי שביתה מביאים לתוצאה הפוכה – פוגעים באופן מהותי באמינות התחבורה הציבורית בעיני משתמשיה ומונעים ממשתמשי הרכב הפרטי, המייצר את גודש התנועה בדרך, לעבור לתחבורה הציבורית."

איתי חיים, מנכ"ל הארגון, מציין בנוסף, כי "הנוסעים והנהגים הם שותפים לדרך והאחרונים בשרשרת המזון בענף התחבורה הציבורית. אם ההסתדרות החדשה הייתה מבקשת להוביל מהלך שיוביל להכרה בנהג כעוסק מקצועי והייתה נתקלת בהתנגדות קשה מצד משרדי העבודה והתחבורה, היא הייתה מוצאת בנוסעים שותפים, אך בחרה לפעול אחרת.

על בכירי ההסתדרות החדשה לדעת, כי אם המהלך הנוכחי יוביל לשביתת נהגים ושיבושים חריפים בתחבורה הציבורית בארץ, לא תהיה לו לגיטימציה ציבורית. היינו מצפים מההסתדרות החדשה, המתיימרת להגן על ציבור העובדים, לדאוג לנהגים, למעמדם ולמקצועם שאינו מוכר כעיסוק ואת החיצים להפנות למי שכשל בתפקידו והביא את חברת אגד לעברי פי פחת למרות כל הנכסים וההון שעמד לרשותה. המשמעות של המהלך של אבי ניסנקורן, היא שפקידי המדינה יהיו אחראים להתנהלות הפיננסית הכושלת של אגד. כשם שהציבור הרחב אינו מממן מכספי המסים שלו, בסובסידיות ישירות, את שאר מפעילי התחבורה הציבורית, זהו הדין גם לאגד. לא יתכן ואגד תמשיך להיות מופלית לטובה על פני המפעילים האחרים!"



1 תגובות

מיין תגובות
  1. 1

    בלבול מח רק שביתה זה השפה במדינה הזו
    גם מוסדות המוכש"ר החרדים צריכים לקבל החלטה ולהשבית את הלימודים ולהגבילם רק ללימודי קדש עד
    שיסדירו את תקצובם ויפסיקו להפלותם